Promote a Blog | Blog Directory | Content Marketing | Analytics | Blog | FAQ |

Explore » Blog Directory of Selected Blogs
Connect » Authentic Blogger Community
Discover » Featured Blogs and Topics

Recent blog posts on Fakta

Blog Directory Feed

7 Sebab kenapa tubuh kita memerlukan vitamin ta...

Menurut pakar Nutrisi terkemuka, Dr. Ray Strand definisi gaya hidup sihat di era moden ini adalah MAKANAN SEIMBANG, SENAMAN DAN MAKANAN TAMBAHAN!Di sini disenaraikan 7 Sebab Utama Kenapa Badan Kita Perlukan Vitamin Supplement atau pun dalam bahasa mudahnya makanan tambahan.1. Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya vitamin C E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan. 2.... read more »

Kenapa Lelaki idak suka wanita yang kuat merajuk?

Merajuk-memujuk adalah antara satu cara untuk merapatkan hubungan lelaki dan perempuan. Tetapi awas, terlalu suka merajuk juga akan membuatkan lelaki tidak suka pada perempuan tersebut.Berikut adalah sebab kenapa lelaki tidak suka kepada perempuan yang terlalu suka merajuk. 1. Wanita suka melihat sesuatu perkara remeh bagi lelaki itu sebagai perkara besar, contohnya soal pilih gerai makan. Wanita cerewet mengenai pemilihan gerai makan sehingga suka tarik muka jika gerai itu tidak berkenan di hati sedang... read more »

13 Fakta yang mungkin anda tidak ketahui

Tahukah anda perkara-perkara dibawah ini, mungkin ada yang kita tidak ketahui.1.Kucing hitam begitu banyak sekali didalam mitosnya. Banyak negara di barat mengaitkan dengan kejahatan dan keburukan di kalangan orang melayu kita di Malaysia juga tidak terlepas daripada anggapan tersebut. Tetapi di Jepun dipercayai lebih pembawa keuntungan. 2. Dolfin tidur menutup sebelah mata sementara mata sebelahnya tetap terbuka.3. Sebuah kapal tanker yang penuh muatan dan melaju pada kelajuan normal, memerlukan masa... read more »

Bagaimana ‘Nozzle’ Pam Petrol Tahu Tangki Penuh?

Hari hari kita isi minyak di stesen minyak. Tapi bagaimana sebenarnya ‘nozzle’ atau picu pam minyak yang kita gunakan semasa isi minyak tahu bahawa tangki dah penuh? Ada dua saluran (valve) iaitu saluran utama yang dilalui oleh petrol untuk masuk ke dalam tangki dan satu saluran halus yang mempunyai pelampung udara. Prinsip Bernoulli digunakan apabila udara didalam dikeluarkan sehingga menjadi vakum. Apabila tiada udara di dalam tangki dan pelampung tadi akan menghentikan saluran utama. Tak percaya esok... read more »

Fakta sebenar Kelebihan daging kambing

Mereka yang berpangkat doktor menyarankan kita supaya mengelakkan dari memakan daging kambing, kerana daging kambing boleh menyebabkan panas badan. Ada juga doktor yang mengatakan kandungan lemak dan kolesterol pada daging kambing tinggi serta seringkali daging kambing dituding sebagai penyebab darah tinggi dan sakit jantung. Sebenarnya, daging kambing adalah makanan kegemaran Rasulullah S.A.W. Setiap sunnah nabi mesti ada kelebihannya. Oleh kerana orang barat (yahudi) tidak mahu kita ikut sunnah nabi... read more »

Maklumat Pembuli SMK Tun Hussein Onn, Penang

Berikut adalah sedikit sebanyak maklumat tentang salah seorang pembuli SMK Tun Hussein Onn, Pulau Pinang.NAMA : IZZAT SYAFIQ BIN ABDULLAHTWITTER : https://twitter.com/ijatsyafiqBLOG :http://izzatashadiari.blogspot.com/ http://izzatsyafiqloveeffanadheera.blogspot.com/BUKTI :http://imgur.com/gWEINkhBBPIN : 2A9E01F1SEKOLAH : SMK TUN HUSSIEN ONN read more »

Jalan Raya paling Kompleks Di Dunia

Inilah salah satu persimpangan paling sibuk dan terbesar di Shanghai yang memenuhi keperluan beribu-ribu kenderaan setiap jam. Ia mempunyai lima tingkat jambatan yang membantu menyambung antara dua lebuh raya yang sibuk di bandaraya itu, mengarah kenderaan tanpa banyak kekecohan. Persimpangan ini dinamakan The Puxi Viaduct, Shanghai. read more »

Payudara Terkoyak

London: Walaupun menghabiskan wang sehingga £4,000 (RM18,888) untuk mencantikkan payudaranya, seorang wanita terpaksa berdepan dengan realiti menakutkan. Bagi Lauren Yardley, 25, ia memang pengalaman amat pahit apabila payudaranya tiba-tiba terkoyak dan menyebabkan implan yang dimasukkan ke situ terkeluar. Kata Lauren, pada awalnya dia mendapatkan khidmat pakar untuk membesarkan payudara daripada saiz A kepada DD. “Saya malu kerana dada saya seperti budak lelaki,” katanya. Dua bulan selepas mempe... read more »

Hujan Tahi Bintang di Rusia

Hujan tahi bintang yang melanda Russia semalam menyebabkan lebih 500 orang cedera, merosakkan bangunan dan memusnahkan rangkaian komunikasi mudah alih. Batu yang terbakar dapat dilihat dari jarak beberapa kilometer apabila ia terhempas kira-kira jam 9.20 pagi waktu tempatan. Seorang saksi mengumpamakannya seperti satu babak dalam filem Armageddon. Tahi bintang itu dipercayai terhempas dalam sebuah tasik berhampiran Chebarkul, sebuah bandar di wilayah Chelyabinsk. Bandar Chelyabinsk, 1,440 kilometer ke... read more »

10 Sebab mesti memberi bayi anda susu ibu

JIKA dilihat 10 tahun lalu, tidak ramai ibu-ibu yang mahu menyusukan bayi mereka dengan alasan yang tertentu. Antara alasan yang popular ialah takut gemuk dan khuatir bentuk payudara ‘jatuh’. Menyusukan bayi di tempat-tempat awam juga jarang sekali dilakukan para ibu dek khuatir dan malu sekiranya ada mata-mata nakal mencuri pandang saat baju diselak untuk tujuan itu. Kini, senarionya ternyata berbeza sama sekali. Ramai ibu-ibu yang mula sedar betapa pentingnya memberikan susu badan kepada bayi. Soal ma... read more »

7 berita palsu yang pernah top

1. Foto monster Loch NessGambar terkenal monster Loch Ness, gambar hitam putih menunjukkan leher panjang keluar dari danau, terbukti palsu. New York Times melaporkan, ‘monster’ ini merupakan model 12 inci yang dibuat dari kayu plastik dan sebuah mainan air yang dibeli di Woolworth di London. Pernyataan tersebut keluar dari mulut pembuat proyek Loch Ness and Morar itu sendiri, David Martin dan Alastaur Boyd. 2. Buku Harian Adolf HitlerMenurut Time, pada 1983, mingguan Jerman, Stern, mengklaim menjadi pem... read more »

Wajah wanita Islam berusia 700 Tahun

Ingin tahu bagaimana wajah perempuan Cina yang berumur 700 tahun? Cuba tengok gambar ini. Penemuan mumia terbaru di China, yang secara kebetulan terjumpa ketika pekerja sedang membina jalan di China bahagian Timur . Yang luar biasa adalah keadaan tubuh si mumia yang masih sangat baik dan utuh. Dikatakan ia milik perempuan pejabat tinggi semasa Dinasi Ming (1368-1644). Ia ditemui di kota Taizhou, Daerah Jiangsu. Arkeologi Cina terkejut bagaimana eloknya keadaan kulit, rambut, alis, dan wajah si perempua... read more »

10 tips untuk mudah bersalin

1) Amalkan bacaan ayat-ayat Al Quran , selawat dan zikir.Selepas solat, amalkan baca doa-doa berkaitan pregnancy, bersalin dan nak dapatkan anak soleh cam surah Al A’raaf (128), surah At Taubah, surah Yunus (31), surah Yusuf (68), surah Al Hijr (97-99), surah An Nahl (78), surah As Sajdah (7-9), surah Maryam dan surah Yaasin. Selain itu, amalkan baca Al fatihah, 3 qul, Ayat Kursi dan selawat syifa’ sebelum tidur dan sapu ke perut dari atas ke bawah. 2)Minum air kelapa muda.Selain memudahkan proses ber... read more »

Rahsia Surah Al-Kautsar

<<>> Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik. Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi. Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa sau... read more »

5 Khasiat Air Kelapa Muda Bagi Ibu Hamil

Di kalangan masyarakat, ada tradisi turun-temurun yang menyarankan ibu hamil agar memperbanyak minum air kelapa muda agar anak yang bakal lahir nanti mempunyai kulit yang putih dan halus serta terhindar dari mendapat ruam lampin. Sejauh mana kebenarannya ? Air kelapa muda memang mengandung perbagai zat yang bermanfaat bagi ibu hamil. Zat-zat itulah yang barangkali secara tidak langsung membuat bayi menjadi lebih sehat sebagaimana disebutkan dalam saran tradisional itu. 1. Elektrolit Alami Air kelapa ... read more »

Penemuan Objek Pelik di Sabah

Gempar! Penemuan Objek Bercahaya Putih Bersayap Tujuh Di Sabah (Video) | Baru-baru ini kita digemparkan dengan penemuan objek bercahaya putih yang dikatakan bersayap tujuh di Sabah. Penemuan ini dedahkan melalui rakaman tidak sengaja oleh seorang pengembara British yang berada di sana. Penemuan ini juga turut disiarkan oleh Buletin Utama, TV3. Sehingga kini kita tidak mengenal pasti apakah objek tersebut sehingga menggemparkan penduduk setempat terutama di Sabah. Menurut Jabatan Hidupan Liar Sabah akan ... read more »

Apakah Waktu Boleh Berputar Kembali?

Secara realitinya, kecerdasan manusia masih belum cukup untuk menghalang berlalunya waktu. Secara teori, tidak mustahil untuk kita kembali ke masa lalu. Menurut teori Einstein, waktu dan ruang dapat mengalami perubahan dalam kecepatan cahaya. Jadi, seandainya suatu objek bergerak dengan kecepatan 300 ribu km/detik, maka ruang dapat di perpendekkan, dan waktu dapat diperlambatkan. Seorang ahli fizik dari Universiti California menganggarkan bahawa manusia memerlukan 200 ribu tahun untuk sampai ke Androm... read more »

7 Imej Pokok tertua di dunia

Sekiranya kita memelihara hutan, ia akan menjadi satu aset berharga kepada generasi akan datang. Antara aset yang sangat berharga ialah pokok-pokok yang menjangkau usia beribu tahun dan ia akan menjadi sesuatu yang sangat berharga dan sangat indah untuk dikenali oleh generasi akan datang. Antara 7 jenis pokok tertua yang ada di muka bumi ini ialah:1. "Yakusugi Cedar" adalah diantara pokok yang terkenal dan terbesar di Jepun. Ia berukuran 25 meter ukur lilit batang dan dinggarkan berusia sekitar 2200 tahu... read more »

PERBEZAAN FAKTA LELAKI DAN PEREMPUAN

Gambar Hiasan 1. perempuan suka tidur lebih lama 1 jam dari lelaki. 2. Bayi perempuan lebih cepat berjalan dan bercakap, bayi lelaki 2 bulan lebih lambat. 3. Lebih banyak kehamilan dan kelahiran dengan komplikasi pada mengandung bayi lelaki dan tidak bagi bayi perempuan. 4. berat otak lelaki 1,4 kg lebih berat daripada berat otak perempuan. 5. Pertukaran jantina lebih banyak dilakukan kaum lelaki. 6. Perempuan kurang mampu menahan sejuk disebabkan permukaan kulit yang lebih besar, sehingga leb... read more »

Pierre Andre kini berhijrah

UCAPAN Pierre Andre saat menerima trofi Anugerah Yasmin Ahmad pada Anugerah Skrin 2012 menggegarkan banyak jiwa. Bermacam persoalan dan andaian juga dibuat. Paling utama, kecenderungan anak sulung pelakon handalan Khatijah Tan itu terhadap ilmu agama terbuka jelas. "Ya, benar sekarang saya sedang dalam penghijrahan untuk lebih mengenal agama dan Allah dan Rasul tetapi hijrah saya ini tidak akan berlaku secara drastik, saya takut fitnah," katanya membuka cerita tentang kehidupan baharu yang sedang d... read more »

Selepas seminggu tayangan "Istanbul Aku Datang"...

Tahniah! Selepas seminggu ditayangkan di pawagam, filem “Istanbul Aku Datang” arahan Bernard Chauly telah berjaya mengutip hampir RM1.8 juta. Ia merupakan pencapaian hebat selepas tahun ini yang banyak melihat filem-filem lawak seperti Adnan Sempit 2 (RM6.82 juta), Mael Lambong (RM4.88 juta), Hantu Gangster (RM3.45 juta), dan juga Hantu Kapcai (RM3.19 juta) memegang tempat kutipan tertinggi. (via FINAS). Berlatar belakangkan Istanbul di Turki, filem lakonan Lisa Surihani, Beto Qusyairy dan Tomok ini ... read more »

Misteri Banglo Ghaib Di Taman Rinting, Masai

Seram! Misteri Banglo Hilang Di Taman Rinting | Mungkin ada di antara kita masih tidak mengetahui tentang sebuah kisah seram yang berlaku di sekitar Masai, Johor. Walaupun cerita ini sudah lama, namun ia masih lagi segar di ingatan kerana kehilangan banglo tersebut menjadi bualan misteri sehingga ke hari ini.Kisah cerita ni memang banyak versi, ada penduduk di sana menceritakan bahawa pemilik rumah berkenaan mengamalkan ilmu hitam untuk mendapatkan duit dengan mudah dan senang. Duit yang didapati daripad... read more »

Menjadi bapa pada usia 96 tahun

KHARKHODA (India): Seorang petani menjadi bapa paling tua di dunia, sekali gus memadamkan rekod yang diciptanya dua tahun lalu.Ramjeet Raghav, 96, berada di sisi isterinya, Shakuntala, ketika wanita terbabit melahirkan anak kedua mereka, Ranjeet, seberat kira-kira dua kilogram, bulan lalu. RAMJEET ditemani Shakuntala dan dua anak mereka. Bekas ahli gusti itu mencipta rekod dunia pada 2010 apabila Shakuntala dikatakan berusia 60 tahun melahirkan anak sulung mereka, Vikramjeet.Tahun lalu, Ramjeet berkata... read more »

Samsung Galaxy Note 2, dipasaran

SAMSUNG Malaysia Electronics (www.samsung.com/my/) memperhebatkan jenama telefon pintarnya dengan memperbaharui Galaxy Note menerusi versi kedua yang mula diperkenalkan di Asia terlebih dulu termasuk Malaysia semalam. Pengarah Urusannya, Kwon Jae Hoon berkata, Samsung menyasar penggunaan Galaxy Note 2 kepada individu yang mahukan pengalaman mudah alih sebenar berdasarkan tahap kecekapan yang ada pada peranti itu. “Versi kedua itu didatangkan dengan beberapa ciri baru termasuk penggunaan fungsi pen s... read more »

2Kg Rambut dan Kapur dalam perut remaja

NEW DELHI: Apabila seorang remaja mengadu tidak boleh makan atau minum selama beberapa hari, sekumpulan doktor memutuskan untuk mencari puncanya. Tidak seperti dijangka, apa yang mereka temui sangat luar biasa. Di dalam perut remaja perempuan itu ialah gumpalan rambut seberat hampir dua kilogram yang tersangkut di antara perut dan usus kecilnya.Pakar perubatan India mendapati, remaja berusia 19 tahun itu mempunyai tabiat suka memakan rambut sendiri, selain kapur tulis jika dia berada di sekolah. Gabunga... read more »

Ngeri, Kesan pengambilan dadah semasa mengandung

Semua orang tahu pengambilan dadah yang berlebihan boleh menyebabkan kesan sangat buruk malah boleh menyebabkan kematian. Bukan tu je..Bagi wanita mengandung yang mengambil dadah berlebihan akan memberi kesan kepada bayi yang dikandung. Gambar dibawah membuktikan kesannya sangat buruk kepada bayi yang dikandung. Bayi tersebut mengalami kecacatan dan tidak sempurna akibat kesan dari pengambilan dadah. read more »

Alien Dasar Laut (30 Gambar)

Ngeri jugak tengok binatang-binatang dasar laut ni dah semacam alien pulak. read more »

10 Keajaiban Alam Yang Jarang Diketahui

Ketika kita berfikir tentang keajaiban dunia, pasti terfikir tentang Piramid di Mesir, Taman Gantung Babilon, Terowong Channel dan Colosseum di Roma serta sebahagian yang terdapat dalam buku keajaiban dunia kuno moden. Apabila berfikir tentang keajaiban alam, kita akan terfikir tentang Grand Canyon di Colorado, Paricutin Volcano di Mexico dan Great Barrier Reef di pantai Queensland Australia. Keajaiban alam bukan hanya terdapat di tempat-tempat di atas. Perlu diketahui dunia ini penuh dengan keajaiban,... read more »

Misteri Jasad Firaun masih terpelihara

Jasad Firaun yang mati lemas dijumpai oleh pengikutnya lalu disemadikan di suatu tempat rahsia. Selama lebih 30 abad, jasad Firaun bersemadi di Lembah Raja-raja dengan penuh kerahsiaan tanpa sesiapapun mengetahuinya. Tanggal 16 Julai 1879. ekspedisi bersama yang dilakukan oleh ahli arkeologi Mesir dan Jerman setelah berjaya memecahkan kod rahsia dan huruf kuno Mesir purba, akhirnya menemui satu lubang sempit yang berliku-liku yang membawa mereka ke ruang yang besar dan menempatkan puluhan mumia termas... read more »

Kesan Ketuhar Gelombang Mikro

Berikut adalah projek sains yang dijalankan secara adil. Bermula dengan mengambil air yang ditapis dan membahagikan kepada dua bahagian. Bahagian pertama dipanaskan menggunakan kuala di atas dapur, dan bahagian ke dua dipanaskan dan dididihkan di dalam ketuhar gelombang mikro. Kemudian selepas disejukkan beliau menggunakan air tersebut untuk perbezaan tindak balas terhadap tumbuhan yang disiram menggunakan air rebus biasa dan air rebus di dalam mikro wave. Sangkaan bahawa struktur atau tenaga air boleh... read more »

Sebarkan 9 jenis Setan

Sebarkan pada rakan2 anda sebagai peringatan kita setiap hari dimana syaitan2 kurang ajar ini mengganggu hidup harian yang mungkin selama ini kita tidar sedar hasutan mereka. Sampaikan kepada sekalian muslimin/muslimat yang lain semoga menjadi pedoman hidup hingga ke akhir hayat ,Insya'Allah.Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan:1. ZalituunDuduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak per... read more »

Sistem pembetungan Di Jepun

Sistem pembetungan pertama "di Jepun dapat dilihat dalam masyarakat yang besar dalam Tempoh Yayoi (kira-kira 2200 tahun lalu). Dalam Tempoh (kira-kira 1,300 tahun yang lalu), satu rangkaian sistem saliran seluruh bandar dalam modal Heijo-kyokawasan. Dalam Tempoh Azuchi-momoyama (kira-kira 430 tahun lalu), pembetung batu dipanggil Pembetungan Taiko telah dibina di sekitar Istana Osaka. "Sistem pembetungan di Jepun yang sangat mengagumkan dan Jepun Institut Teknologi Kejuruteraan Air Sisa (JIWET) "telah di... read more »

Fakta Tentang Kurt Cobain

Kurt Cobain adalah nama besar dalam arena muzik rock antarabangsa. Perintis kepada genre muzik Grudge ini pernah menjadi fenomena kepada anak-anak muda semasa dekad 90-an. Cobain sempat merakamkan tiga album iaitu Bleach(1989), Nevermind(1991) dan Utero(1993). Lagu-lagu yang didendangkan dalam ketiga-tiga album Cobain kebanyakan cukup memukau. Sebut sahaja lagu Smells Like Teen Spirit, Come As You Are atau Lithium, pasti ramai remaja dekad 90-an pernah mendengarnya, malahan ada yang menghafal setiap pata... read more »

Paip gas bawah tanah meletup

Inilah akibatnya apabila peladang tidak mengkaji dan memaklumkan kepada pihak yang sepatutnya sebelum menggali kawasan ladang mereka. Terjadinya letupan gas yang sangat dasyat dan mengakibatkan kemusnahan. read more »

Lolong buaya terbesar pernah ditangkap

Manila, Rekod Dunia Guiness mengisytiharkan seekor buaya yang bertanggungjawab atas serangan maut di selatan Filipina adalah yang terbesar pernah ditangkap di dunia. Reptilia gergasi itu mencetuskan kebimbangan dan membawa pulangan serta kebanggaan dalam industri perlancongan, selain menarik perhatian terhadap bandar kecil di mana ia ditangkap tahun lalu. Jurucakap Guiness, Anne_Lise Rouse berkata, buatan air masin yang bergelal "Lolong" itu berukuran 6.17 meter dan mempunyai berat lebih satu tan. Ia dit... read more »

Kejadian pelik semasa pendaratan pesawat

Antara gambar-gambar kejadian pelik semasa pendaratan pesawat. Pendaratan yang serius gagal dan tak masuk akal. Apalah agaknya yang bermain difikiran juruterbang ini semasa sedang melakukan pendaratan?..hehe. enjoy! read more »

Planet Zuhrah kembali lagi selepas 100 tahun me...

Firman Allah swa. dalam Surah Ibrahim ayat 33 سَخَّرَ لَكُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَائِبَيْنِ ۖ وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ “Dan Dia juga yang menjadikan matahari dan bulan sentiasa beredar untuk kepentingan kemudahan kamu dan yang menjadikan malam dan siang bagi faedah hidup kamu.” Kita baru sahaja semalam menyaksikan transet planet Zuhrah (Venus). Kejadian ini mengajak kita untuk menambahkan lagi keimanan tentang kehebatan dan kekuasaan Allah swa. sebagai Pentadbir seluruh alam, sega... read more »

Iphone meletup dan mencederakan orang

Dalam penerbangan dari Lismore ke Sydney Australia, penumpang di kejutkan dengan letupan kecil sebiji Iphone 4 milik penumpang tempatan. Agak memeranjatkan kerana jarang berlaku letupan pada produk keluaran Apple ini. Namum tiada sebarang penumpang yang tercedera dalam kejadian tersebut. Berkemungkinan besar ianya berpunca dari bateri lithium ion yang di gunakan Iphone 4 tersebut terlalu panas menyebabkan ianya meletup. Bagaimana pun pihak penerbangan Regional Express masih melakukan siasatan rapi berke... read more »

11 fakta lucu yang ada dalam Filem

Mungkin ada orang tak terfikir tentang fakta-fakta yang aku nak kongsikan ni..Lepas korang lihat sendiri dan baca mesti korang rasa ia adalah lucu dan benar-banar berlaku dalam Filem Antarabangsa yang selalu kita tonton.. read more »

Top 10 Pelawak Indonesia

Pelawak sekarang memang menjadi masa kejayaannya. Apalagi yang bermain di salah satu sketsa komedi yang berkisah tentang dongeng-dongeng Indonesia. Yap,, Opera Van Java. Komedi yang satu ini telah menjadi tontonan orang Indonesia yang sedang naik daun.Top 10 Pelawak Indonesia1. SuleEntis Sutisna atau sering dipanggil dengan sule merupakan artis indonesia yang berprofesi sebagai komedian indonesia. Lewat kemenangannya di ajang pencari bakat komedian di TPI, melalui Grup lawak SOS lah akhirnya karir Sule M... read more »

Gaji Pelatih Timnas Indonesia Lebih Dari Gaji S...

PSSI akan meminta dana kepada pemerintah untuk biaya gaji tim pelatih yang mencapai kisaran Rp3 miliar per bulan. Tim pelatih itu akan mempersiapkan tim nasional ke SEA Games 2011 .Jakarta (Finroll) - "Kalau memang ingin tampil juara sesuai yang diinginkan pemerintah, kami akan tetap meminta dana itu ke pemerintah. Kalau seandainya tidak diberikan, kami akan mencarinya sendiri," kata Ketua Umum PSSI Nurdin Halid di Jakarta, Selasa.Nurdin mengungkapkan bahwa PSSI sudah final menunjuk Alfred Riedl dari Aus... read more »

14 Hacker Terbaik Dunia

Hacker adalah orang yang mempelajari, menganalisa, dan selanjutnya bila menginginkan, bisa membuat, memodifikasi, atau bahkan mengeksploitasi sistem yang terdapat di sebuah perangkat seperti perangkat lunak komputer dan perangkat keras komputer seperti program komputer, administrasi dan hal-hal lainnya , terutama keamanan.Berikut beberapa profile 14 Hacker Terbaik Dunia untuk saat ini :1. Kevin MitnickKevin adalah hacker pertama yang wajahnya terpampang dalamposter “FBI Most Wanted”.Kevin juga seorang “M... read more »

Wow! Ada 493 Situs Harta Karun di Indonesia

Pantas saja si pemburu harta karun Michael Hatcher senang melakukan perburuan di Indonesia. Dari data Direktorat Jenderal Pengawasan Sumber Daya Kelautan dan Perikanan (Ditjen PSDKP) Kementrian Kelautan dan Perikanan (KKP), ada 493 situs arkeologi bawah laut di Indonesia."Ada 493, menurut maping yang ada," ujar Dirjen PSDKP KKP Aji Sularso dalam jumpa pers di kantornya, Jl Medan Merdeka Timur, Jakarta Pusat, Kamis (29/4/2010).Dari 493 ini, kurang dari 10 persennya yang sudah dieksplorasi. Maklum, dana un... read more »

Lebih Dari 50 Ribu Website Aplikasikan Social P...

Fase pertama dari strategi Facebook untuk mendominasi dunia telah tercapai. Pasalnya situs jejaring sosial paling besar di dunia ini telah mengumumkan bahwa lebih dari 50.000 website telah mengintegrasikan social plugin baru Facebook hanya dalam waktu seminggu. Plugin tersebut adalah komponen utama dari sebuah konsep berjuluk Open Graph. Minggu lalu, Facebook telah melansir Open Graph API dan social plugin berbarengan dengan perhelatan F8 conference di San Fransisco. Complex protocol dan API akan membuat... read more »

Ada Sekolah Seluruh Siswanya Tidak Lulus UN

Hasil Ujian Nasional (UN) SMA/SMK/MA 2010 secara resmi baru akan diumumkan pada Senin, 26 April 2010 mendatang. Namun dapat diketahui, dari 76.508 jumlah peserta, tercatat 73.466 siswa yang lulus dan 3.042 siswa dinyatakan tidak lulus. Bahkan ada satu sekolah yang menjadi peserta UN tidak lulus 100 persen. “Memang ada sekolah yang tidak lulus 100 persen, tapi kami belum mau kasih tahu,” kata Kadisdik Provinsi Sumsel, Widodo, di Palembang, Sabtu (25/4/2010). Agar menghindari dampak buruk, Widodo tidak mau... read more »

Status Facebook Metro TV Sikapi Masalah Yang Me...

Persaingan media yang semakin ketat memang saat ini terasa sudah sangat tajam, terutama untuk media media yang memiliki segmen target market yang sama. Seperti kita ketahui kehadiran TV One yang menggrebak kesunyian di segmen TV berita yang sebelumnya hanya dikuasai seniornya Metro TV membuat ada nuansa lain dan alternatif pilihan channel penyedia berita yang ada. Beberapa hari belakangan ini sebuah masalah menyandung TV One yaitu masalah yang diduga sebagai sebuah rekayasa markus yang membuat salah sat... read more »

Isi Otak Laki-laki Lebih dari Sekedar Seks

Anggapan bahwa laki-laki sering menggampangkan masalah karena otaknya sangat sederhana ternyata tak sepenuhnya benar. Isi otak laki-laki tidak sesederhana seperti urusan seks dan perempuan saja.Terdapat perbedaan mengenai otak laki-laki dan perempuan terutama dalam cara menggoda, cara seseorang melawan dan cara berkembang.Seorang ahli neuropsikiatris Dr Louann Brizendine seperti dikutip dari TIME, Rabu (31/3/2010) menuturkan otak laki-laki tidak sesederhana yang orang pikirkan tapi begitu kompleks, yaitu... read more »

Mata kuliah paling unik

Jika Anda mengenal nama Agy Tjetje mungkin Anda pasti akan ingat bahwa beliau adalah orang Indonesia dengan gelar akademis paling banyak. Nah, dari sekian banyak gelar akademis yang ada, yakin deh, ndak mungkin beliau pernah ikutan mata kuliah yang ada di bawah ini, karena selain unik, mata kuliah yang ditawarkan ini.... hmmm seperti apa ya, kata yang tepat?Yang jelas, Anda bisa belajar cara berpakaian, mengenal Harry Potter lebih dalam, bahkan juga The Simpsons. O yah, jangan lupa, Anda juga bisa memili... read more »

Bus Tercepat di Dunia

Pujian pantas dilontarkan kepada tim mahasiswa asal Belanda. Buktinya, bus yang disebut Superbus menjadi bus tercepat di dunia karena mampu melesat hingga 209 km per jam.Superbus menggunakan tenaga listrik yang mampu menampung 23 orang penumpang. Bus yang memiliki body terbuat dari aluminium dan serat karbon ini juga mewah dengan sejumlah fitur di dalam kabin. Dengan menggunakan tenaga dari baterai lithium-polimer yang dihasilkan dari sepasang motor listrik, bus ini mampu menghasilkan tenaga maksimum 400... read more »

Fakta-fakta Unik Dunia IT

logo AppleAsal Usul Apel di Logo AppleGambar buah apel yang tergigit menjadi logo Apple yang begitu populer saat ini. Awalnya, perusahaan Steve Jobs tersebut menggunakan logo bergambar Isaac Newton yang sedang duduk di bawah pohon apel. Logo yang didesain Ronald Wayne ini dibuat tahun 1976.Logo itu kemudian diubah Rob Janoff menjadi buah apel berpelangi yang digunakan dari tahun 1976-1998. Selanjutnya logo yang digunakan hingga saat ini adalah buah apel tergigit. Konon, gigitan apel tersebut terinspirasi... read more »




COPYRIGHT NOTICE: BlogUpp does not claim ownership of any content distributed via this blog directory and its content marketing channels.
The authors of the blogs featured above are assumed to be the content owners. BlogUpp is a blog promotion and content marketing service. Learn more

Terms of Service | Privacy Policy | Copyright © 2017, BlogUpp (aka BlogUp)